სდამრიგებლო პროგრამა
დამრიგებელი მოსწავლის მრჩევლად მოიაზრება.
დამრიგებლის მიზანია ჯანსაღი, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიოღირებულებების მქონე პიროვნების აღზრდა. სასწავლო პროცესის მართვა,მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი, მშობელთათვისინფორმაციის დროული მიწოდება.ვეცდები ჩემს მიერ შემუშავებულისადამრიგებლო პროგრამა, კლასის ხელმძღვანელის სამუშაო გეგმა დაჩატარებული კლასის საათები სწორედ ამ მიზნების განხორციელებაზე იყოსორიენტირებული.
●მოსწავლისათვის დიდი მნიშვნელობა აქვს თუ როგორ გარემოში იმყოფება იგი,ამიტომ ვეცდები კლასში შევქმნა კარგი, მშვიდი, მოხერხებული სასწავლოგარემო, სადაც მოსწავლე იგრძნობს მასწავლებლისა და ამხანაგებისმხარდაჭერას.
●თანამშრომლობითი საქმიანობა მაშინაა წარმატებული, თუ ადამიანს გააჩნიასოციუმში ქცევის უნარი, ამიტომ ვეცდები კლასში შევქმნა თანამშრომლობითიატმოსფერო და ვიზრუნო მათში სოციალური უნარჩვევების ჩამოყალიბებაზე,ხელი შევუწყო თითოეული მოსწავლის სასწავლო პროცესში ინტეგრციას.
● ვეცდები ჩემი, როგორც დამრიგებლის საამღზრდელო მუშაობა მიმართულიიყოს პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერიგანვითარებისაკენ. ჩემი სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპიფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდა იქნება.
● ყველა ბავშვი უნიკალურია, ისინი დაჯილდოვებულნი არიან განსხვავებულინიჭითა და შესაძლებლობებით, ვეცდები მათი გამოვლენისათვის შევუქმნასათანადო პირობები და ხელი შევუწყო მათი შინაგანი ძალების აქტივაციას.
● სასწავლო პროცესის დაგეგმვაში მოსწავლეთა ჩართულობა ხელს უწყობსმათში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის ამაღლებას. მათიჩართულობის ხელშესაწყობად მონაწილეობას მივაღებინებ აქტივობების(ზეიმები, ლაშქრობები და სხვა.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილიპრობლემების მოგვარებაში. ვეცდები მათი ინტერესები მაქსიმალურადგავითვალისწინო. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეს განუვითარებს ისეთუნარჩვევებს, რომლების დაეხმარება მათ დამოუკიდებლად მოაგვარონცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეები.
● ვეცდები ჩემი უთიერთობა მოსწავლეებთან ემყარებოდეს თანამშრომლობას,ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას, ჩემი მიზანი იქნება კლასშითანამშრომლობითი გარემოს შექმნა.
● სისტემატურად მექნება საუბარი მათ უფლებებსა და მოვალეობებზე.შევეცდები დავარწმუნო ისინი მათი შესრულების აუცილებლობაში.
● მოსწავლეზე დადებითად აისახება მასწავლებლისა და მშობლისთანამშრომლობა, ვეცდები მჭიდროდ ვითანამშრომლო მოსწავლეთა მშობლებთან- დროულად მივაწოდო ინფორმაცია მათი შვილების ყოფაქცევისა თუაკადემიური მოსწრების შესახებ ასევე ვეცდები მივიღო ინფორმაცია მათიოჯახური პირობების, ქცევის, მისწრაფებების, ჩვეულებების შესახებ, რომელთაცმიზნობრივად გამოვიყენებ.ვითანამშრომლებ საგნის მასწავლებლებთან დაგამოვიკვლევ მათ აკადემიურ მდგომარეობას, დავეხმარები სიძნელეებისდაძლევაში.
● თითოეული მოსწავლის შესახებ ინფორმაცია იქნება კონფიდენციალური.
სადამრიგებლო პროგრამა
N | განსახორციელებელი აქტივობები | მიზანი | შესრულების დრო | შენიშვნა |
1. | საორგანიზაციო საკითხები:
ა) მოსწავლეთა მონაცემთა ბაზის დაზუსტება;
ბ) სახელმძღვანელოების გაცემა;
გ) პირადი საქმეების მოწესრიგება;
დ) სასკოლო ჟურნალის მოწესრიგება.
| სასწავლო პროცესისათვის მზადება. |
სექტემბერი
| |
2 | მშობელთა საერთო კრებებზე განსახორციელებელი საკითხები:
ა) სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა;
ბ) მშობელთათვის ესგ – თი გათვალისწინებული საკითხების არსებული სიახლეების გაცნობა.
დ) მიმდინარე, შემაჯამებელი, სემესტრული შეფასებების ჩვენება.
ე) სასკოლო და საკლასო ნამუშევრების ჩვენება.
ვ) მოსწავლეთა დაგვიანების,გაცდენების,ფორმიანობის საკითხების განხილვა.
| მშობელთა ჩართვა სასკოლო ცხოვრებაში მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების ამაღლების მიზნით. |
თვეში ერთხელ
| |
3 | აკადემიურად ჩამორჩენილი მოსწავლეების დახმარება. | აკადემიური მოსწრების ამაღლება. | საჭიროებისამებრ | |
4 | სხვა საგნის პედაგოგების გაკვეთილებზე დასწრება. | მოსწავლეთა ქცევასა და აკადემიურ მოსწრებაზე | წლის განმავლობაში | |
5 | მოსწავლეთა აქტიურად ჩართვა სასკოლო და საკლასო ღონისძიებებში:
ა) კონკურსებში მონაწილეობა ( კალიგრაფიის, მხატვრული კითხვის, ნახატების )
ბ) კედლის გაზეთის გამოშვება ;
გ) საშობაო კარნავალის მოწყობა;
დ) თეატრალურ წარმოდგენებზე და კინოფილმებზე დასწრება;
ე) სპორტულ ღონისძიებებში მონაწილეობის მიღება;
ვ) ექსკურსია.
|
მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლება
|
წლის განმავლობაში
| |
6 | სადამრიგებლო კლასის საათების ჩატარება | ურთიერთობების ჩამოყალიბება: უფროსებთან, თანატოლებთან;
კომუნიკაციის უნარის განვითარება;
პიროვნული და მორალური განვითარება, ჯანსაღი ცხოვრების წესის გაცნობა და შესრულება, გარემოს დაცვითი კულტურის გაცნობა, უსაფრთხოების წესების გაცნობა,მოქალაქეობრივ – პატრიოტული ცნობიერების დანერგვა, თვალსაწიერის გაფართოება.
|
წლის განმავლობაში
|
სადამრიგებლო საათის პროგრამა
N | თემები | შეხვედრების რაოდენობა | აქტივობები |
1. | რას ნიშნავს იყო მე-3 კლასელი? ზაფხულის შთაბეჭდილებები, შეძენილი უნარ – ჩვევები, მათი ინტერესები,ჰობი. რომელი გაკვეთილი მოენატრათ ყველაზე ძალიან? რა მოლოდინები აქვთ ახალ სასწავლო წელს? |
2
| ზაფხულის შთაბეჭდილებების შესრულება. |
2. | ოცნებები – რატომ ოცნებობენ ადამიანები? რაზე ოცნებობენ? ვინ გვეხმარება ოცნების შესრულებაში? როგორ ავისრულოთ ოცნებები? |
2
| |
3. | ფანტაზია – რაში ეხმარება ადამიანებს ფანტაზია? მე – 3 კლასელებს? მხატვრებს? მწერლებს? ფანტაზია და ტყუილი: განსხვავება მათ შორის; რა შედეგი მოსდევს ტყუილებს? შედეგების გააზრება; შემთხვევები, როდესაც ადამიანებს ტყუილის თქმა უჭირთ. |
2
| გონებრივი იერიში, კითხვა – პასუხის რეჟიმი, დიდაქტიკური ზღაპარი „მატყუარა ბიჭი მიტო“ |
4. | მესამეკლასელის პასუხისმგებლობა; ვალდებულებები სწავლაში, სახლში, მეგობრებთან ურთიერთობაში. | 2 | |
5. | მესამეკლასელის უფლებები. | 2 | ბავშვთა უფლებების გაცნობა. |
6. | რა გვეხმარება, რა გვიშლის ხელს ვალდებულებების შესრულებაში?რას ნიშნავს სიზარმაცე? როგორ ჩნდება სიზარმაცე? სიზარმაცის დაძლევა. |
2
| |
7. | ურთიერთობები უფროსებთან, უმცროსებთან, პატარა და-ძმებთან; ფორმალური და არაფორმალური ურთიერთობები. |
2
| კითხვა – პასუხი. |
8. | თვისებები, რომელიც აუცილებლად უნდა ჰქონდეს მასწავლებელს. მშობელს, მოსწავლეს. | 2 | დისკუსია. |
9. | სირთულეები ურთიერთობების სფეროში და მათი დაძლევის გზები. | 1 | წინადადებების დასრულება,დისკუსია, დიდაქტიკური ზღაპარი „ პატარა კურდღელი“ |
10. | ჯადოსნური სიტყვები: გმადლობთ, ბოდიში. მათი გამოყენება სხვადასხვა სიტუაციებში. | 1 | |
11. | პატიების უნარის მნიშვნელობა ურთიერთობებში. | 2 | |
12. | შექება და კომპლიმენტები, როგორ ვიყენებთ მათ . | 1 | |
13. | მეგობრობის უნარი და მისი განვითარება. | 2 | გონებრივი იერიში, კითხვა-პასუხის რეჟიმი.დიდაქტიკური ზღაპარი „ ტყის ალქაჯი მატილდა“. |
14. | კამათი და ჩხუბი. განსხვავება მათ შორის. კამათის კულტურა. | 2 | წინადადებების დასრულება, გონებრივი იერიში,კითხვა-პასუხის რეჟიმი. |
15. | თანამშრომლობის მნიშვნელობა; გაგება, მოსმენა, მოლაპარაკება. | 2 | კითხვა – პასუხი, როლური თამაში. |
16. | ჯანსაღი ცხოვრების წესი. | 2 | დისკუსია. |
17. | დღის რეჟიმი, ფიზიკური კულტურა და სპორტი. | 1 | დღის რეჟიმის შედგენა,ბუკის მეშვეობით სხვადასხვა სურათების გადაგზავნა. |
18. | საგზაო უსაფრთხოება. | 1 | საგზაო ნიშნების პლაკატის ჩვენება და მასზე აღნიშნული ნიშნების განმარტება, სიტუაციური თამაშობები. |
19. | ჩვენი ქალაქი, სოფელი, ქვეყანა, სახელმწიფო, ღირსშესანიშნაობანი სა ისტორიული ძეგლები. დღესასწაულები და მათი აღნიშვნის ტრადიციები, სახელმწიფო სიმბოლიკა. |
1
| იდეათა ყუთი,ყუთში იდეების ჩაყრა. მოსწავლეთა მიერ სავარაუდო წესების ჩამონათვალი, დრისკუსია. რუკისა და გლობუსის გამოყენება. |
20. | წაკითხული წიგნები, კონცერტები , გამოფენები, სპორტული ღონისძიებები.რომლებსაც დაესწრნენ. | 1 | კითხვა – პასუხი, შთაბეჭდილებების გაზიარება. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий